Firmele de profil, departamentele de contabilitate din anumite companii sau chiar profesionistii individuali parcurg la nesfarsit cateva etape specifice. Cu alte cuvinte, exista anumite practici standard care sa aplica in diverse situatii, ceea ce inseamna ca un sablon standard ar fi un ajutor de nadejde. Pentru asta Profa de conta vine cu o solutie viabila pentru oricine profeseaza in acest domeniu, si anume un manual de proceduri contabile, care sa economiseasca timp si efort considerabil. Este o alegere care va avea un impact pozitiv asupra intregii institutii, prin eliminarea erorilor si simplificarea muncii.
Ce este un manual pentru proceduri contabile?
Legea catalogheaza ca fiind obligatorie intocmirea de proceduri contabile la anumite intervale de timp, si pentru a nu fi nevoie ca intregul proces sa fie reluat de la zero de fiecare data, un astfel de instrument poate fi solutia salvatoare. Acest manual cuprinde totalitatea regulilor, fluxurilor si masurilor specifice dintr-o companie si care are ca principal scop permanentizarea unui proces standard de inregistrare a documentelor.
Avem un demers clar pe care il urmam pentru a creiona un astfel de caiet, tinand cont de specificului activitatii companiei. Cu alte cuvinte este personalizat si nu poate fi reutilizat in raport cu alta institutie. Urmarim cu exactitate demersurile contabile care se realizeaza in companiei si incercam sa determinam o traiectorie comuna. Mai apoi, vom consemna fiecare proces si procedura specifica, intr-o ordine clara, tocmai pentru a avea insiruire logica si cronologica. Mai apoi, realizam caietul propriu zis, conform legilor in vigoare pe care ti-l vom inmana pentru ca tu sa il poti pune in aplicare ori de cate ori este nevoie.
Pe cine poate ajuta acest instrument?
Este o metoda care poate deveni utila tuturor entitatilor care activeaza in sectorul financiar-contabil. In principiu insa, firmele mari beneficiaza cel mai mult de pe urma implementarii lui, fiind un element care ajuta in fluidizarea volumului de munca si diminuarea fluxului de erori care ar putea aparea pe parcurs. Beneficiile pe care le ai in urma unei astfel de abordari sunt clare, ajutandu-te sa ai mai mult control asupra intregului proces, sa oferi un nivel de intelegere mai ridicat tuturor angajatilor si sa realizezi fiecare pas cu acuratete maxima. In plus, eviti riscul de a obtine penalitati de ordin financiar, in cazul in care nu dispui de acest document.
Contacteaza-ne direct de pe site si vom stabili cea mai potrivita forma de colaborare
Vei gasi un formular de contact prin care putem lua legatura rapid si simplu pentru a stabili cand si cum putem da startul unei relatii de colaborare pentru a facilita pe cat posibil fiecare demers contabil si a obtine un manual personalizat pentru firma vizata.